HTML

Friss topikok

  • Zosa22: Szia! Az Écsy Kft-től (www.ecsy.hu/) vettem az enyémet, a Soroksári úton van a boltjuk. Katalógus... (2014.01.22. 14:36) Csokis poszt
  • cgitar: Ha megosztanád a kőrözött receptjét is velem nagyon örülnék :) (2012.03.08. 21:37) Hamis túrógombóc kölesből
  • cirl: köszönöm, várjuk már nagyon a csokireceptet! :) a thina is tetszik, főleg, hogy ennyire egyszerű.... (2012.02.03. 12:17) Vörösáfonyás-zabpelyhes cookie
  • danisoft: Ez az egyik legfinomabb süti, amit ettem, pedig mondhatom, elég nagy a verseny itthon! :) (2011.10.08. 15:43) Tökéletes brownie
  • 194408: Ismerőseimnél problémát szokott okozni a knédligombóc szalvétába kötése,ezt is a felvidéken tanult... (2010.12.02. 22:35) Kacsapecsenye párolt káposztával és knédlivel

Linkblog

2010.06.13. 09:48 Zosa22

Almás-mandulás túrótorta

Ezt a receptet azért szeretem nagyon, mert amellett, hogy nagyon finom túrós, a megszokott túrótorta recepteknél valahogy sokkal könnyebb, "habosabb". Legalábbis én többet bírok enni belőle, és a családom is így van vele :)

 

Hozzávalók

A tésztához:

  • 200 g rétesliszt
  • 1/2 cs sütőpor
  • 125 g margarin
  • 50 g cukor
  • 1 tojássárgája
  • csipet só
  • 1 ek tejföl


Töltelékhez:

  • 750 g túró
  • 180 g cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 2 tojássárgája
  • 1 csomag vanílilás pudingpor (főzős)
  • 3 ek tej
  • 30 g burgonyakeményítő
  • 3 tojásfehérje
  • csipet só


Tetejére:

  • 2 alma
  • 1 ek citromlé
  • 2 ek cukor
  • szeletelt mandula

A tészta hozzávalóiból gyorsan összedolgozom az omlós tésztát, majd fóliába csomagolva fél órára hűtőbe teszem pihenni.
A túrót kikeverem a cukorral, a vaníliás cukorral, a tojássárgájával, a tejjel, a pudingporral  és a keményítővel. A tojásfehérjét kemény habbá verem, és óvatosan beleforgatom a túrókrémbe.
A tésztát kilisztezett deszkán kinyújtom, és kibélelem vele a tortaformát úgy, hogy a szélén maradjon kb. 2 cm magas perem. Az alját megszurkálom villával, rásimítom a túrómasszát, majd még egy fél óráig pihentetem a hűtőben.
Az almát meghámozom, kimagozom és vékony cikkekre vágom. Az almaszeletekkel legyező formában sűrűn beterítem a túrót, meglocsolom a citromlével, meghintem cukorral.
175 C fokra előmelegített sütőben, a sütő legalsó részében sütöm összesen 70 percig. 60 perc után rászórom a mandulát és még 10 percig sütöm, majd a kikapcsolt sütőben még 10 ercig pihentetem.

Az eredeti recept szerint rumba áztatott mazsolát is lehet tenni a túrókrémbe, én ezt kihagytam, mert a család nem szereti a mazsolát, pedig nagyon finom lehet úgy is... :)
 

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcs süti torta túró


A bejegyzés trackback címe:

https://torokparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr22077787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása