HTML

Friss topikok

  • Zosa22: Szia! Az Écsy Kft-től (www.ecsy.hu/) vettem az enyémet, a Soroksári úton van a boltjuk. Katalógus... (2014.01.22. 14:36) Csokis poszt
  • cgitar: Ha megosztanád a kőrözött receptjét is velem nagyon örülnék :) (2012.03.08. 21:37) Hamis túrógombóc kölesből
  • cirl: köszönöm, várjuk már nagyon a csokireceptet! :) a thina is tetszik, főleg, hogy ennyire egyszerű.... (2012.02.03. 12:17) Vörösáfonyás-zabpelyhes cookie
  • danisoft: Ez az egyik legfinomabb süti, amit ettem, pedig mondhatom, elég nagy a verseny itthon! :) (2011.10.08. 15:43) Tökéletes brownie
  • 194408: Ismerőseimnél problémát szokott okozni a knédligombóc szalvétába kötése,ezt is a felvidéken tanult... (2010.12.02. 22:35) Kacsapecsenye párolt káposztával és knédlivel

Linkblog

2012.03.07. 22:57 Zosa22

Csokis poszt

Karácsonyi ajándékként készítettem idén mindenkinek különböző táblás csokikat, majd kaptam a reklamációt, hogy miért nem rakom fel a blogba? Hát azért, mert a polikarbonát formában a sima töltetlen tábláscsokit készíteni annyira egyszerű, hogy cikinek érzem ennek külön posztot csinálni. Viszont a hófordulónk alkalmából készítettem az uramnak bonbont, úgyhogy most a kettőt együtt, egy kézműves csoki posztban bocsátom a nyájas olvasók rendelkezésére. :)

 
Chilis csoki
  • 500 g étcsokoládé
  • 1 kk őrölt chili
  • ½ kk őrölt kardamom
 
 
 
Az étcsokit megolvasztottam és temperáltam, belekevertem az őrölt chilit és a kardamomot, majd kiöntöttem vele a két táblát. Lehúztam a forma széleiről a csokit, mielőtt a csoki megszilárdult volna, rányomtam a félbevágott chiliket, és beraktam a hűtőbe.
 
 
Narancsos-marcipános szívbonbon
 
 
  • 30 dkg étcsokoládé
  • 10 dkg kandírozott narancshéj
  • 25 dkg marcipán
  • 4 cl Cointreau
 
Az étcsokit megolvasztottam és temperáltam, ecsettel vékonyan kikentem vele a szív alakú szilikon bonbonformámat, és hűtőbe raktam, amíg a csoki megszilárdult.
A marcipánt összegyúrtam a Cointreau-val és az apró kockára vágott narancshéjjal, és a kész csokihüvelyeket megtöltöttem a marcipános töltelékkel.
Az étcsoki maradékát újratemperáltam, majd lezártam a bonbonokat, majd  egy további óra hűtés után kifordítottam a formából.
 

 

2 komment

Címkék: csoki desszert chili kandírozott


A bejegyzés trackback címe:

https://torokparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr224296522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nori Keresztes 2014.01.20. 16:44:09

Szia! Én is szeretnék ilyen egyedi táblás csokoládét készíteni, de egyszerűen sehol nem találok rendes formát hozzá. Te hol vetted tiédet? esetleg tudsz ajánlani egy helyet ahol hasonló nagyot lehet kapni? Előre is köszönöm :)

Zosa22 2014.01.22. 14:36:01

Szia!
Az Écsy Kft-től (www.ecsy.hu/) vettem az enyémet, a Soroksári úton van a boltjuk. Katalógusból rendelték, várni kellett, mire megjött, és iszonyat drága volt, de megérte, rendszeresen használom azóta is :)
süti beállítások módosítása