HTML

Friss topikok

  • Zosa22: Szia! Az Écsy Kft-től (www.ecsy.hu/) vettem az enyémet, a Soroksári úton van a boltjuk. Katalógus... (2014.01.22. 14:36) Csokis poszt
  • cgitar: Ha megosztanád a kőrözött receptjét is velem nagyon örülnék :) (2012.03.08. 21:37) Hamis túrógombóc kölesből
  • cirl: köszönöm, várjuk már nagyon a csokireceptet! :) a thina is tetszik, főleg, hogy ennyire egyszerű.... (2012.02.03. 12:17) Vörösáfonyás-zabpelyhes cookie
  • danisoft: Ez az egyik legfinomabb süti, amit ettem, pedig mondhatom, elég nagy a verseny itthon! :) (2011.10.08. 15:43) Tökéletes brownie
  • 194408: Ismerőseimnél problémát szokott okozni a knédligombóc szalvétába kötése,ezt is a felvidéken tanult... (2010.12.02. 22:35) Kacsapecsenye párolt káposztával és knédlivel

Linkblog

2007.10.27. 22:52 Zosa22

Mi van akkor, ha elfogy a kenyér?

 

Persze el lehet menni venni is, de én legutóbb egy másik utat választottam (mármint a boltba vezető út helyett :-) és inkább megsütöttem itthon életem első kenyerét. A terv már régóta megvolt, úgyhogy a ronda idő csupán a végső lökést adta meg ahhoz, hogy végre elinduljon a kenyérsütői karrierem. A előkészületeket azzal kezdtem, hogy körülnéztem az Interneten kenyér-alaprecept témában, és az olvasottakból leszűrt saját változat alapján láttam neki.
Recept és tapasztalatok alant.

Hozzávalók:

  • ¼ kg rétesliszt
  • ¼ kg finomliszt
  • ½  kocka élesztő
  • 3 dl langyos víz
  • 1 dl tej
  • cukor

Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttatom. Közben egy nagy tálba szitálom a kétféle lisztet (a lazább liszttől könnyebb lesz a tészta). Amint felfutott, beleöntöm a lisztbe az élesztőt, és miközben gyúrom, lassan adagolom a langyos vizet. A dagasztást akkor fejezem be, amikor a tészta elválik a kezemtől és az edény falától. Ha kész, meghintem liszttel a tetejét, letakarom egy tiszta konyharuhával, és meleg helyre állítom, egy-másfél órára.
Miután jól megkelt, lisztezett deszkára borítom és néhány laza mozdulattal átdagasztom. Miután megformáztam, késsel bevágom a tetejét, majd sütőpapírt teszek a sütőlapra, ráteszem a kenyeret és begyújtom a sütőt. A sütő aljára egy kis tepsiben forró vizet teszek, hogy ropogós legyen a héja a gőztől. Körülbelül egy óra alatt kész a kenyér, miután megsült, kiveszem, és deszkán hagyom, hogy kihűljön.

Megfigyelések:

1. Az összes recept hangsúlyozta, hogy a kenyértésztának lágynak kell lennie, mégis megijedtem, miután a mennyiségeket pontosan betartva, egy, a pizzatésztánál jóval lágyabb anyagot kaptam. Kár volt aggódnom: a tepsibe helyezett tészta csak addig „folyt”, amíg be nem raktam a sütőbe, és a végén szép kenyér formájú kenyérré sült.

2. Írták azt is, hogy a kenyér gyúrása fárasztó munka. Ezt szintén igazolhatom, másnapra olyan izomlázam lett, hogy azon kezdtem gondolkodni: az edzőteremben használt „gyúrás” kifejezés lehet, hogy innen származik?

3. A harmadik dolog, ami szintén igaznak bizonyult: a otthon sütött kenyér íze tényleg nem fogható semmiféle bolti péktermékéhez –a fele még melegen elfogyott, és a többi sem húzta pár óránál tovább. És a férjem azóta azt kérdezgeti, mikor sütök megint...

Szólj hozzá!

Címkék: kenyér otthonsütött


A bejegyzés trackback címe:

https://torokparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr21210284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása