HTML

Friss topikok

  • Zosa22: Szia! Az Écsy Kft-től (www.ecsy.hu/) vettem az enyémet, a Soroksári úton van a boltjuk. Katalógus... (2014.01.22. 14:36) Csokis poszt
  • cgitar: Ha megosztanád a kőrözött receptjét is velem nagyon örülnék :) (2012.03.08. 21:37) Hamis túrógombóc kölesből
  • cirl: köszönöm, várjuk már nagyon a csokireceptet! :) a thina is tetszik, főleg, hogy ennyire egyszerű.... (2012.02.03. 12:17) Vörösáfonyás-zabpelyhes cookie
  • danisoft: Ez az egyik legfinomabb süti, amit ettem, pedig mondhatom, elég nagy a verseny itthon! :) (2011.10.08. 15:43) Tökéletes brownie
  • 194408: Ismerőseimnél problémát szokott okozni a knédligombóc szalvétába kötése,ezt is a felvidéken tanult... (2010.12.02. 22:35) Kacsapecsenye párolt káposztával és knédlivel

Linkblog

2008.02.01. 17:47 Zosa22

Tavaszi tekercs

 

Az úgy volt, hogy egyszercsak hirtelen rám tört: tavaszi tekercset akarok enni. Azonnal, nyilván, kivitelezhetetlen lett volna, de hazafelé menet beugrottam a boltba mirelit tekercsért, találtam is egy dobozzal, úgyhogy örültem nagyon, és gyorsan elolvastam az összetételét (mostanában, fogalmazzunk úgy, kényszeresen igyekszem mérsékelni a kifejezetten káros dolgok bevitelét a szervezetembe). A metil-xantinon, guargumin és a többin annyira nem is csodálkoztam, de a szilícium-dioxidon bizony fennakadt a szemem, úgyhogy visszaraktam a dobozt és elkezdtem más megoldáson töprengeni. Echte kínai kajálda nem jön szóba, mert ott meg Na-glutamátot használnak ízfokozónak és az kinaiétterem-szindrómát okoz, és egyébként is, kutyából csinálják a mandulás csirkét és a szecsuáni marhát egyaránt, úgyhogy egy megoldás maradt: megsütöm magam. És így is tettem.

 

 

Hozzávalók:
  • 10 dkg káposzta
  • 1 közepes sárgarépa
  • 1/2 póréhagyma
  • 10 dkg bambuszrügy
  • 1 pritaminpaprika
  • 2 ek szójaszósz
  • gyömbér
  • só, bors
    olaj
A tésztához:
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg burgonyaliszt
  • 2 tojás, só
  • langyos víz
 
A wokban olajat forrósítok, majd beleteszem a csíkokra vágott káposztát és sárgarépát, a felkarikázott póréhagymát, a felszeletelt gombát és a bambuszrügyet, megsózom-borsozom, gyömbérrel és szójaszósszal ízesítem, összepárolom és hagyom kihűlni. A kétféle lisztből és tojásból nem túl sűrű tésztát keverek, amiből teflonos palacsintasütőben – lehetőleg olaj nélkül – vékony palacsintákat sütök. A tavaszi töltelékből púpozott evőkanálnyit teszek mindegyik tésztakorongra, majd feltekerem. A tekercseket bő, forró olajban aranybarnára sütöm, lecsepegtetem és tálalom.
 
Ez a változat most vegetáriánus lett, de ízlés szerint ki lehet egészíteni némi csíkokra vágott, pár órára szójaszószba pácolt csirkemellel.



 

 

2 komment

Címkék: kínai vegetáriánus


A bejegyzés trackback címe:

https://torokparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr63321222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

critic 2008.02.02. 14:56:50

Hu, én kóstoltam is! Igazán ért hozzá a lány.

danisoft 2008.02.09. 11:13:59

Meghiszem azt! Micsoda jó ropogós volt!
süti beállítások módosítása