HTML

Friss topikok

  • Zosa22: Szia! Az Écsy Kft-től (www.ecsy.hu/) vettem az enyémet, a Soroksári úton van a boltjuk. Katalógus... (2014.01.22. 14:36) Csokis poszt
  • cgitar: Ha megosztanád a kőrözött receptjét is velem nagyon örülnék :) (2012.03.08. 21:37) Hamis túrógombóc kölesből
  • cirl: köszönöm, várjuk már nagyon a csokireceptet! :) a thina is tetszik, főleg, hogy ennyire egyszerű.... (2012.02.03. 12:17) Vörösáfonyás-zabpelyhes cookie
  • danisoft: Ez az egyik legfinomabb süti, amit ettem, pedig mondhatom, elég nagy a verseny itthon! :) (2011.10.08. 15:43) Tökéletes brownie
  • 194408: Ismerőseimnél problémát szokott okozni a knédligombóc szalvétába kötése,ezt is a felvidéken tanult... (2010.12.02. 22:35) Kacsapecsenye párolt káposztával és knédlivel

Linkblog

2010.01.30. 18:57 Zosa22

Telelés sparhelttel - chilis bab és sült alma

Apának ki kellett vennie bentmaradt szabiját, ezért elutaztunk egy kicsit telelni :) Tiszazugban voltunk, egy befagyott holtág közelében. Kis parasztházban  laktunk, a konyhában pedig egy igazi fatüzelésű sparhelt állt, úgyhogy egyből kipróbáltam, milyen rajta ebédet főzni.

 

Chilis bab 

Ez egy kifejezetten egyszerű, nagyon gyors kaja, persze mű, de néha ez is belefér, különösen egy nagy kirándulás után. :)

Hozzávalók:

  • 1/2 kg darált marhahús (kivételesen tálcásat vettem, nagyon kényelmes volt, hogy nincs vele semmi külön tennivaló)
  • 1 nagy fej hagyma
  • 1 fehér bab konzerv
  • 1 chilis kidney bab konzerv 
  • 1 hámozott paradicsom konzerv
  • 1 kukorica konzerv
  • só, bors, chili
  • sajt - ízlés szerint

A hagymát apróra vágom, megpirítom, rádobom a húst, kevergetem kicsit, majd sorban hozzáadom a babkonzerveket, a kukoricát és a feldarabolt paradicsomot. A babára való tekintettel a chilis babkonzervet a főzés legvégén raktam csak bele, miután kivettem egy adagot a fiatalembernek, aki most már lelkesen eszi ugyanazt, amit a szülei :) Megkóstolom, kicsit még fűszerezem, majd forrón, reszelt sajttal, kenyérrel kínálom az átfagyott szánkózóknak :)

Sült alma - egy pillanatnyi ihlet szülte recept, és nagyon ízlett mindenkinek :)

Az almákat félbevágtam, a magházat kivájtam, beleszúrtam 1-1 szegfűszeget, majd beraktam őket egy tepsibe és letakartam afufóliával. A sparhelten puhultak, amíg főztem a babot, majd a végén levettem a fóliát, és egy-egy kanál forralt bort löttyintettem az almák belsejébe. Még egy kicsit sütöttem, majd tálaltam. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcs gyors bab chili forró


A bejegyzés trackback címe:

https://torokparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr671715367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása