HTML

Friss topikok

  • Zosa22: Szia! Az Écsy Kft-től (www.ecsy.hu/) vettem az enyémet, a Soroksári úton van a boltjuk. Katalógus... (2014.01.22. 14:36) Csokis poszt
  • cgitar: Ha megosztanád a kőrözött receptjét is velem nagyon örülnék :) (2012.03.08. 21:37) Hamis túrógombóc kölesből
  • cirl: köszönöm, várjuk már nagyon a csokireceptet! :) a thina is tetszik, főleg, hogy ennyire egyszerű.... (2012.02.03. 12:17) Vörösáfonyás-zabpelyhes cookie
  • danisoft: Ez az egyik legfinomabb süti, amit ettem, pedig mondhatom, elég nagy a verseny itthon! :) (2011.10.08. 15:43) Tökéletes brownie
  • 194408: Ismerőseimnél problémát szokott okozni a knédligombóc szalvétába kötése,ezt is a felvidéken tanult... (2010.12.02. 22:35) Kacsapecsenye párolt káposztával és knédlivel

Linkblog

2012.10.01. 22:43 Zosa22

Befőzünk - Kalandos szilvalekvár

Szilva.jpg

Szóval vasárnap este telefonált anyukám, hogy hoz nekünk némi szilvát. Mivel anyukámnál a „némi” minimum 10 kg-ot jelent, ezért megadóan becsomagoltam – másnap reggel indultunk a Velencei tóra – egy ládányi üres befőttesüveget, tetőket, cukrot, zselésítő cukrot és nekiálltam recepteket keresni, hogy hogyan is tudnék eltenni értelmes módon ennyi szilvát úgy, hogy közben egyedül nyaralok a gyerekekkel, és rábukkantam az idei nyár slágerére, a keverés nélküli szilvalekvárra. Elmentettem a receptet a telefonomba – éljen az evernote! – és indultunk nyaralni.

Első nap szépen belaktuk a házat, felderítettük a hatalmas kertet (különös tekintettel a gyöngyvirágokra), a másnap elment a szilvamagozással komplettül, de este elégedettem pakoltam tele szilvákkal a vastag aljú hatalmas WMF lábost (a tavalyi Sparos pontgyűjtésből származó, szuper darab, nekem is ugyanilyen van, úgyhogy nyugodtan kísérleteztem az új recepttel, mert ha katasztrofális eredménnyel járna a lekvárfőzés, gondoltam, egyszerűen kicserélem a vadiúj enyémre) majd rálocsoltam az ecetet, megszórtam cukorral, és elraktam a hűtőbe.

Másnap reggel, előírás szerint feltettem főni a legeslegkisebb lángon, lángtompítóval, és szigorúan nem nyúltam hozzá. Az éjszaka eresztett némi levet, ez egy idő után még több lett, majd lassan gyöngyözni kezdett és az egészen kicsi lángon szépen rotyogott magában.

Délben elkezdett hányni a kisebbik fiam. Ennek persze semmi köze nem volt a szilvalekvárhoz, de a sorsát azért befolyásolta, mert – ahogy a mentőre vártunk – annyi kapacitásom volt csak, hogy elzárjam alatta a gázt, aztán otthagytam a tűzhelyen, ahogy volt. Este a férjem berakta a hűtőbe, amikor visszaérkeztek a nagyobbik fiammal a házba – mi a kicsivel a székesfehérvári kórházban töltöttük az éjszakát. Csütörtökön délután érünk vissza, akkor folytattam a lekvár főzését, ott, ahol abbahagytam, estig főtt magában a kis lángon, szépen sűrűsödött, sötétedett, illatozott, majd miután a gyerekek elaludtak, szépen kiszedtem az addigra tökéletes lekvárt az előzőleg kimosott, sterilizált befőttesüvegekbe, és elégedetten dőltem én is a fiúk mellé aludni – előző éjszakám nem sikerült valami jól. Bezzeg a szilvalekvár!

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcs befőzés szilvalekvár


A bejegyzés trackback címe:

https://torokparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr504813684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása